• முகப்புPointer
  • வங்கி பின்னணிPointer
    • வங்கி பற்றி
    • நோக்கம் மற்றும்
      பணி
    • நிர்வாக அமைப்பு
    • நிர்வாகக்குழு இயக்குநர்கள்
    • நிர்வாகம்
    • வங்கி இருப்பிடங்காட்டி
    • தலைமை அலுவலக துறைகள்
    • அலுவலர்கள் மற்றும் பணியாளர்கள்
    • வங்கித் தோற்றம்
    • வங்கி வளர்ச்சி
    • சுருக்கப்பட்ட இருப்புநிலைக் குறிப்பு
    • உறுப்பினர் சங்கங்கள் விவரம்
    • நோக்கம் மற்றும் பணி
    • நிறுவன கட்டமைப்பு
    • நிர்வாகக்குழு இயக்குநர்கள்
    • வங்கித் தலைவர்கள் விவரம்
    • வங்கித் தனி அலுவலர்கள்/மேலாண்மை
      இயக்குநர்கள்
    • வங்கிச் செயலாளர்கள்/வங்கிப் பொது
      மேலாளர்கள்
    • முதன்மை நிர்வாக அலுவலர்கள்/முதன்மை
      வருவாய் அலுவலர்கள்
    • தலைமை அலுவலகம்
    • கிளைகள்
    • பணிப்பிரிவு
    • கணக்கு & கணினி
    • வங்கியியல்
    • ரொக்கம்
    • வளர்ச்சி
    • விவசாயக்கடன்
    • விவசாயமல்லாத கடன்
    • மகளிர் வளர்ச்சி
    • துறை அலுவலர்கள்
    • வங்கிப் பணியாளர்கள்
    • பொது மேலாளர்
    • உதவிப் பொது மேலாளர்கள்
    • மேலாளர்கள்
    • உதவி மேலாளர்கள்
    • உதவியாளர்கள்
    • உதவிப் பணியாளர்கள்
    • வாகன ஓட்டுநர்கள்
  • திட்டங்கள்Pointer
    • வைப்புகள்
    • கடன்கள்
    • வட்டி விகிதம்
    • சேமிப்புக் கணக்கு
    • நடப்பு வைப்புக் கணக்கு
    • நிரந்தர வைப்புக் கணக்கு
    • சிறப்புத் தொடர் வைப்பு
    • ஜெயமகள் மாதாந்திர சிறப்பு
      தொடா் வைப்பு கணக்கு
    • விவசாயக் கடன்
    • விவசாயம் அல்லாத கடன்






    • குறுகிய காலக்கடன்
    • பயிர்க்கடன் அளவுகள் மற்றும் கால நிர்ணயம்
    • மத்திய காலக்கடன்
    • தானிய ஈட்டுக்கடன்கள்
    • நேரடிக்கடன்கள்
    • அரசு நலத்திட்டக் கடன்கள்
    • சங்கங்கள் மூலம் வழங்கப்படும் கடன்கள்
    • வைப்புகள் வட்டி விகிதம்
    • கடன்கள் வட்டி விகிதம்
  • செயல்பாடுகள்Pointer
    • வங்கி நவீனமயமாக்கல்
    • விருதுகள்
    • கிளைகள் நவீனமயமாக்கல்
    • புதிய கிளைகள் துவங்குதல்
    • விருதுகள்
  • வசதிகள்Pointer
    • பாதுகாப்பு பெட்டக வசதி
    • ஆர்.ட்டி.ஜி.எஸ் / நெ.ஃப்ட்
    • சேவைக் கட்டணங்கள்
    • காப்பீடு
    • வட்டிச் சலுகைத் திட்டம்
    • நிதிசார் கல்வி
      மையம்
    • பாதுகாப்பு பெட்டக வசதி
    • ஆர்.ட்டி.ஜி.எஸ் / நெ.ஃப்ட்
    • சேவைக் கட்டணங்கள்
    • கூட்டுறவுப் பணியாளர்களுக்கு குடும்ப
      நலக்காப்பீடுத் திட்டம்
    • கிசான் கடன் அட்டைத் திட்ட உறுப்பினர்களுக்கு இன்சூரன்ஸ் திட்டம்
    • பயிர்க் காப்பீடுத் திட்டம்
    • வட்டிச் சலுகைத் திட்டம்
    • நிதிசார் கல்வி
      மையம்
  • தொடர்புக்குPointer
    • தலைமை
      அலுவலகம்
    • கிளைகள்
    • மின்னஞ்சல்
    • தலைமை அலுவலகம்
    • கிளைகள்
    • மின்னஞ்சல்

EDCC Bank's Privacy Promise to Customers

Your privacy is very important to The Erode District Central Co-operative Bank Ltd., Hence the Bank is committed to the Privacy Promise for Customers.


The Bank's most important asset is its customers' trust. Keeping customer information secure and using it is the top priority for every Bank to provide superior service. Here then, is the Bank's promise to the customers:


1. The bank will process customer's personal information on computer as well as for statistical analysis.


2. The bank will safeguard all information that the customers share with the Bank securely and confidentially. The bank will continue to maintain its tradition of not sharing the information of customer's account with any one except when required by law or statutory agencies. When required by any external agencies, it will be shared only if the customer authenticates the same.


3. The bank will limit the collection and use of customer information to the minimum required for delivering effective service to the customers and to advise customers about the Bank's products, services and other safeguards.


4. The bank will give access to customer information to authorized employees only. Employees who violate Bank's Privacy Promise will be subject to the Bank's disciplinary proceedings. The bank will always maintain control over the confidentiality of the customer information.


5. Whenever the bank hires other organizations to provide support services, the bank will require them to confirm to the Bank's privacy policy standards.


6. The bank may exchange information about the customers with reputed and clearing house centre for the purposes of credit reporting, verification and risk management.


7. The bank will exercise due diligence about ensuring the accuracy of the information collected.


8. Bank's website may contain other links. While such links are provided for customer convenience, customer should be aware that accessing such links is at their own risk, since the Bank cannot provide assurance as to the information handling practices of the linked websites.


The bank will continuously assess to ensure that customer's privacy is respected and will conduct the business in a manner that fulfils the Bank's Promise.


AADHAAR RELATED DATA PRIVACY POLICY


Introduction:


The Unique Identification Authority of India (UIDAI) has been established by the Government of India with the mandate to the Authority is to issue a unique identification number (called Aadhaar or UID) to Indian residents that is robust enough to eliminate duplicate and fake identities, and can be verified and authenticated using biometrics in an easy and cost-effective manner.


The UID has been envisioned as a means for residents to easily and effectively establish their identity, to any agency, anywhere in the country, without having to repeatedly produce identity documentation to agencies.


The UIDAI offers an authentication service that makes it possible for residents to authenticate their identity biometrically through presentation of their fingerprints / iris authentication or non-biometrically using a One Time Password (OTP) sent to the registered mobile phone or e-mail address.


Aadhaar Authentication Services:


Aadhaar Authentication is defined as the process wherein, Aadhaar number along with the Aadhaar holder's personal identity information is submitted to the Central Identities Data Repository (CIDR) for matching following which the CIDR verifies the correctness thereof on the basis of the match with the Aadhaar holder's identity information available with it. The purpose of Authentication is to enable Aadhaar-holders to prove identity and for service providers to confirm the resident's identity claim in order to supply services and give access to benefits. To protect resident's privacy, Aadhaar Authentication service responds only with a "Yes/Nos" and no Personal Identity Information (PII) is returned as part of the response.


e-KYC Service: UIDAI also offers the e-KYC service, which enables a resident having an Aadhaar number to share their demographic information (i.e. Name, Address, Date of Birth, Gender, Phone & Email) and Photograph with a UIDAI partner organization (called a KYC User Agency - KUA) in an online, secure, auditable manner with the resident's consent. The consent by the resident can be given via a Biometric authentication or One Time Password (OTP) authentication.


The Bank has entered into a formal agreement with UIDAI in order to access Aadhaar authentication services, and e-KYC services. To protect the Aadhaar beneficiary, the data privacy policy of the Bank is formulated as under.


Data Privacy on Aadhaar and Biometric details: -

The submission of Aadhaar details by a customer to the Bank is voluntary, and the Bank will not insist on a customer to produce their Aadhaar details for availing any of the services. In cases where Aadhaar number is offered voluntarily by the customer to the Bank, the Bank will seek a declaration by the customer towards the same.


For cases where e-KYC verification is required, the Bank will get an explicit consent from the resident for download of resident demographic details from UIDAI mentioning the purpose for which the details are sought. The consent will be either in the form of an authorization letter or a provision to electronically record the consent in a software application. Biometric details will also be required to be captured by the Bank for purposes of authentication, for example to authenticate a customer before permitting transaction through a Micro ATM / any other device, as an AEPS (Aadhaar Enabled Payment System) transaction. The biometric details whenever captured by the Bank will be used only for data exchange with UIDAI which validates the captured biometric data against the biometric data maintained in CIDR (Central Identities Data Repository) against the specific Aadhaar number. The Bank will use STQC certified devices for capturing biometric details and secured network for transmission. While the demographic details received from UIDAI will be stored for future reference, the biometric details will not be stored by the Bank in any manner and form. A system log wherever required will be maintained to extract the details in case of disputes. The logs will capture Aadhaar Number, timestamp etc., but will not capture / store the PID (Person Identity Data) associated with the transaction.


    Copyright 2015 EDCC Bank. Tamil Nadu. India Privacy Policy